Mossos no te relevará


En más de una ocasión nos hemos planteado qué hacer si el relevo no acude y la empresa no te garantiza su llegada en un tiempo prudencial. Al respecto, pensamos que existe un vacío legal, puesto que el convenio establece que "Si bien la realización de horas extraordinarias es de libre aceptación del trabajador, cuando se inicie un servicio de vigilancia o de transporte de seguridad, deberá proseguir hasta su conclusión o la llegada del relevo".
Esto, que puede ser usado por más de un empresario sin escrúpulos para tenerte ahí de por vida, había generado entre las compañeras y compañeros la leyenda urbana de que, cuando el turno se extendiera más allá de lo razonable, podías contactar con los FCS para que ellos te efectuaran un relevo.
Como no hemos sabido encontrar una respuesta convincente en la normativa actual, le hemos preguntado directamente al cuerpo de Mossos d'Esquadra.
Ésta ha sido su respuesta:

Senyor,
En resposta al vostre escrit de 13 de febrer de 2019, per mitjà del qual demanàveu informació sobre l'eventual actuació de la Policia de la Generalitat - Mossos d'Esquadra per al cas que una empresa de seguretat privada no pogués garantir el relleu d'un vigilant de seguretat que finalitza el seu torn de treball, d'acord amb l'actual normativa i el posicionament del citat cos policial, us informem del següent:

- La normativa vigent de seguretat privada no preveu la possibilitat que plantegeu en el vostre escrit, consistent en el fet que les forces o cossos de seguretat es facin càrrec d'un servei de seguretat privada en el supòsit que l'empresa que el presta no es trobi en disposició de fer-hi arribar un relleu.

- L'article 74 del Reglament de seguretat privada, aprovat pel Reial decret 2364/1994, de 9 de desembre, imposa als vigilants de seguretat privada adscrits a un servei l'obligació de comunicar a l'empresa de seguretat la impossibilitat d'acudir-hi o la necessitat sobrevinguda d'abandonar-lo i, a les empreses de seguretat, l'obligació d'adoptar les mesures pertinents per garantir la substitució dels vigilants i la continuïtat del servei.

- L'incompliment injustificat de les obligacions anteriors podria ser constitutiu d'infracció en matèria de seguretat privada, tant per part dels vigilants com de les empreses de seguretat, segons les circumstàncies del cas concret.

Atentament,
Jordi Ferreres Jovaní
Sub-director general de Seguretat Interior


Dentro de unos días publicaremos un post con la respuesta a la pregunta que de aquí se deriva y que podría resumirse como "Entonces ¿Qué hacemos si el relevo no llega y la empresa no envía a nadie?"

Salud.



Comentarios

Entradas populares de este blog

SP4 (Suma y Sigue)

CTTI: La trituradora de carne de Enerpro

Somos un simple número??